Καταρρίπτοντας μύθους σχετικά με το αδυνάτισμα και τη διατροφή

Μυθος 1: Όλα είναι θέμα DNA

Μπορεί να πιστεύετε ό,τι η μητέρα σας ή η γιαγιά σας ήταν υπέρβαρες για αυτο είστε και εσείς. Δηλαδή σας έτυχε η κάρτα του πάχους ή του διαβήτη στην «γεννετική λοταρία». Παρολο που υπάρχουν 32 γονίδια, που σχετίζονται με την παχυσαρκία, μόνο το 9% των περιπτώσεων παχυσαρκίας οφείλονται στα γονίδια αυτά. Επιπλέον ακόμα και αν φέρει κανείς και τα 32 γονίδια θα έβαζε μόνο 10 κιλά. Τα γονίδια μας αλλάζουν κατα 2% μονο καθε 20.000 χρόνια.

Μεχρι το 2050 υπάρχουν υπολογισμοό οτι θα φτάσει σε παχυσαρκία το 40%-50%.( για αρκετούς πληθυσμούς). Τα γονίδια μας όμως δεν αλλάζουν τόσο γρήγορα. Αυτό που όμως άλλαξε ειναι ότι αντί για 5 κιλά ζάχαρη ανά άτομο το χρόνο το 1800, σήμερα καταναλώνουμε 70 κιλά ζάχαρης και 65 κιλά αλεύρι αντίστοιχα. Ουσιαστικά αυτά είναι σαν ναρκωτικά καθώς οι "δόσεις" της ζάχαρης και του αλευριού κάνουν πειρατεία στον μεταβολισμό προκαλώντας παχυσαρκία και ασθένειες.

Η αλήθεια είναι οτι η παχυσαρκία προκαλείτε απο πολλούς παράγοντες αλλά τα γονίδια δεν είναι απο τους πιο σημαντικούς.

Μυθος 2: Οταν τρώς λίπος προσθέτεις λίπος

Το να τρώμε λίπος όχι μόνο δεν μας προσθέτει λίπος αλλά είναι σημαντικό για την υγεία και το αδυνάτισμα. Μετά από μελέτες που σύγκριναν διαφορετικά διατροφικά πλάνα ιδίας όμως θερμιδικής αξίας όσο περισσότερο ζάχαρη καταναλώνουμε τόσο περισσότερη εναπόθεση λίπους έχουμε και χάνουμε και μυικό ιστό. Αντιθέτως όσο περισσότερο λίπος και πρωτείνη τρώμε τόσο περισσότερο λίπος χάνουμε και προσθέτουμε μυική μάζα. Και μην ξεχνάτε οτι τα διατροφικά πλάνα των ερευνών αυτών είναι ίδιας θερμιδικής αξίας αλλα διαφορετικής θρεπτικής αξίας. Επομένως το λίπος ενεργοποιεί τον μεταβολισμό ενω η ζάχαρη τον επιβραδύνει. Εννοείται ότι αποφεύγουμε τα trans λιπαρά!!!

Τα καλά λιπαρά είναι το πιο σημαντικό καύσιμο των κυττάρων μας π.χ. τα Ω3 και κάποια Ω6 και Ω9 που βρίσκονται στα ψάρια, στο ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς και τα βούτυρα τους κ.α. Τα ωφέλιμα λιπαρά και μας χορταίνουν αλλα και δρούν ως λιπαντικό στους "τροχούς του μεταβολισμού".

Μυθος 3. Πρεπει να πεινασεις για να αδυνατισεις.

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται να πεινάσουμε για να χάσουμε βάρος. Στην πραγματικότητα οι πελάτες μου χαίρονται ιδιαίτερα όταν το ακούνε αυτό.
Έχουμε συνηθήσει να μετράμε θερμίδες αλλά το σώμα μας δεν έχει κομπιουτεράκι για να μετράει θερμίδες αλλά μόνο του αυτορυθμίζεται με το να του παρέχουμε τη σωστή ποιότητα τροφής. Ο σωστός δρόμος για την καλή υγεία και το ιδανικό βάρος δεν έχει να κάνει με υπολογισμούς αλλα έχει να κάνει με την επιλογή των τροφίμων. Στην πραγματικοτηκότητα όταν εξισσοροπείς τις ορμόνες και την ινσουλίνη με το να τρως το σωστό συνδυασμό πρωτείνης, καλών λιπαρών και σωστή ποιότητα υδατανθράκων όχι μόνο χάνεις βάρος χωρίς να πεινάσεις αλλα θα χάσεις βάρος και χωρίς να αποζητάς τα τρόφιμα που σε παχαίνουν!

Play the game for a Healthy life!